jan 06

Het nieuwe werken is dynamischer

Het oude werken

Als je vroeger een kantoorbaan had zat je werkelijk negen uur per dag aan jouw bureau, dit is met het nieuwe werken overbodig geworden. De telefoon op jouw bureau was de enige manier van communiceren. In enkele gevallen werd de telex gebruikt, maar dit was doorgaans erg duur. Elke dag diende je op tijd op het werk te zijn en zat je minimaal 36 uur per week tegenover dezelfde collega’s. De vaste computer (Soms een DOS-terminal) op jouw bureau bevatte alle data die elke ochtend werd geüpdated door middel van de grote vouwbare floppy’s (5.25 Inch). Om nog maar niet te spreken over het probleem met het bijwerken van de data, want wie heeft nu de data die het meest up-to-date was, alleen om daar achter te komen moest er al veel gebeuren. Simpel mailen was toen geen mogelijkheid dus was je afhankelijk van deze grote vouwbare floppy’s voor het uitwisselen van data. En dan nog: De data kon daarnaast alleen worden uitgewisseld als de desbetreffende persoon aanwezig was. En als klap op de vuurpijl, wat nu als de computer crashte? Dan was alles weg!

Het nieuwe werken

Vandaag de dag, zie je dat er steeds meer ‘onderweg’ gewerkt wordt. Als voorbeeld, ik schrijf dit artikel terwijl ik in de trein zit terwijl tegenover mij een zakenman een spreadsheet aan het bijwerken is. Daarnaast checken wij continu onze laatste mailtjes via de mobiele telefoon of de tablet. Wij kunnen niet meer zonder, wij moeten overal bereikbaar zijn, 24 uur per dag.
Het nieuwe werken kan bestempeld worden als dynamischer en effectiever, maar misschien ook de reden van de vele burn-outs. Het grote voordeel is dat er direct contact kan worden gelegd met alle collega’s en externe relaties zodat informatie niet lang op zich hoeft te wachten, het ligt zelfs voor het grijpen.

Centraal opslaan

Alle data wordt tegenwoordig centraal opgeslagen, dat heeft zo zijn voordelen. De werknemers en soms ook relaties kunnen ten alle tijden direct beschikken over de nodige gegevens. Het grote voordeel van het centraal opslaan van de data is dat men verzekerd is van de laatste versie van deze data en dat er dagelijks automatisch een back-up van deze data gemaakt wordt. Het “Nieuwe Werken” wordt steeds populairder en zal de oude manier van werken praktisch geheel vervangen. Door de moderne communicatietechnologieën zijn we 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar, kunnen online vergaderen op de vreemdste momenten, sturen we een offerte direct na een verkoopgesprek en weten we door de gedeelde agenda’s exact waar de collega’s zijn. De nieuwe lichting vertegenwoordigers is gewent aan deze manier van communiceren en weet niet eens meer dat wij vroeger een telefooncel nodig hadden om even op de zaak in te bellen. Over 5 jaar weet niemand überhaupt meer hoe de methodiek was van het “Oude werken”.

Voor meer informatie over het “nieuwe werken” kunt u contact opnemen met bitMIND door een mail te sturen naar info@bitmind.nl of via de telefoon +31 (0)85 877 19 75

Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, gebruiken wij cookies. Wij maken onderscheid tussen noodzakelijke, relevante en externe cookies. Onze noodzakelijke cookies bevatten geen persoonlijke informatie. Ze zorgen voor een goede werking van onze website. De relevante en externe cookies verzamelen ook persoonlijke informatie. Zo kunnen we onze website verbeteren, voor u relevanter maken en kunnen we u relevante aanbiedingen doen. Onze externe cookies zorgen er ook voor dat u pagina’s kunt delen via social media en u relevante advertenties te zien krijgt op andere websites.

 

Bent u bekend met cookies en accepteert u het gebruik ervan?  Kies voor 'accepteren'.