mrt 09

Unified communicatie verhoogt productiviteit en tevredenheid telewerkers

Unified Communications

Diverse recente marktonderzoeken hebben aangetoond dat telewerken de productiviteit en de tevredenheid van medewerkers, die op afstand werken, positief beïnvloedt. Unified Communications maakt het mogelijk om, ongeacht het tijdstip en de locatie, optimaal en effectief samen te werken.

Werken op afstand:

Het volledige potentieel van Unified Communications kan alleen bereikt worden als men beschikt over de juiste communicatie instrumenten. Zo hebben applicaties zoals Skype, Microsoft Office 365 en Teamleader CRM al bewezen dat zij een uitstekende katalysator zijn voor de productiviteit en de tevredenheid van medewerkers die op afstand gebruik maken van de bedrijfsautomatisering. Verschillende marktonderzoeken met betrekking tot het werken op afstand kwamen allemaal tot dezelfde conclusie: Het werken op afstand moet zoveel mogelijk geïmplementeerd worden! Een recent marktonderzoek van de Lancaster University’s Work Foundation voorspelt zelfs dat in 2017 meer dan de helft van de Engelse ondernemers het werken op afstand geïmplementeerd zullen hebben.

Management gereedschap:

Bedrijven die hun werknemers in staat stellen om op afstand te werken zullen sterk profiteren van de verhoogde efficiëntie, productiviteit en tevredenheid van hun medewerkers. Het werken op afstand en het hanteren van flexibele uren wordt steeds meer een gemeengoed en dwingt ondernemers om hun bedrijfsautomatisering op deze trend aan te passen. Het houden van toezicht is voor ondernemers echter één van de belangrijkste zorgen met betrekking tot werken op afstand. Sommige ondernemers zijn er zelfs van overtuigd dat hun medewerkers minder uren zullen maken als er geen toezicht is op het werken op afstand.

Met een effectief stuk gereedschap voor Unified Communications kan men de samenwerking tussen medewerkers die op afstand werken sterk verbeteren. Op basis van spraak en video communicatie, instant messaging en teleconferentie, allemaal geïntegreerd in een optimale Unified Communications applicatie, kunnen medewerkers altijd bereikt worden. Het gemak waarmee men medewerkers via Unified Communications kan bereiken geeft de ondernemers ook de mogelijkheid om toezicht te houden op zijn medewerkers die op afstand werken. Sterker nog: Via Unified Communications kan men een medewerkers sneller en effectiever bereiken en kan men op eenvoudige wijze gegevens en documenten delen.

Klantenbeheer:

Unified Communications is ook een uitstekend platform voor integratie van grote hoeveelheden analytische data en business intelligence waardoor medewerkers, op kantoor en op afstand, de beschikking hebben over een compleet klantdossier. Hierdoor is het Unified Communications platform uitermate geschikt voor een Customer Relations Management applicatie zoals teamleader. Managers kunnen real-time over de wijzigingen in klantgegevens beschikken en kunnen hierdoor optimaal met hun klant communiceren. In het meest positieve geval kunnen medewerkers op afstand zelf direct een offerte of een koopovereenkomst aan hun klant voorleggen.

Integreren van Unified Communications:

De veranderingen in de markt eisen dat een ondernemer effectief gebruik maakt van de beschikbare cloudtechnologie waardoor applicaties sneller en effectiever kunnen worden ingezet. Ook vanuit het oogpunt van kostenefficiëntie en flexibiliteit zijn ondernemers genoodzaakt om gebruik te maken van Cloud technologieën. Door applicaties naar de Cloud te laten migreren kunnen medewerkers en ook afnemers en prospects profiteren van een optimale samenwerking. Ondanks dat een kwart van de ondernemers gebruik maken van bedrijfsapplicaties die in de Cloud geïntegreerd zijn, is meer dan de helft van de ondernemers ervan overtuigd dat Cloud een essentiële rol gaat spelen in de resultaten van de onderneming. Het is voor veel ondernemers dus de hoogste tijd om de Cloud te integreren in de bedrijfsautomatisering.

Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, gebruiken wij cookies. Wij maken onderscheid tussen noodzakelijke, relevante en externe cookies. Onze noodzakelijke cookies bevatten geen persoonlijke informatie. Ze zorgen voor een goede werking van onze website. De relevante en externe cookies verzamelen ook persoonlijke informatie. Zo kunnen we onze website verbeteren, voor u relevanter maken en kunnen we u relevante aanbiedingen doen. Onze externe cookies zorgen er ook voor dat u pagina’s kunt delen via social media en u relevante advertenties te zien krijgt op andere websites.

 

Bent u bekend met cookies en accepteert u het gebruik ervan?  Kies voor 'accepteren'.